torsdag, oktober 13, 2011

Sträckt och klar

Bensträckaren gick ypperligt bra, men kyla gjorde att jag gick in, där möttes jag av en snorig (Unge), Dotter L är förkyld.
Tänk alla dom gånger hon drar innåt. Hade det kommit ut SÅ hade det blivit flera liter, stackarn.

Gubben (Benny)  ringde, han har fått sin luftvärmepump installerad idag, så vi behöver inte frysa i helgen. Den fixar så det minst är 17 grader i huset, underbart !! Inte som typ 7-8 som det var i vintras när vi vaknade. Han har nämligen bara haft en kamin som värmekälla. Bra investering tycker jag.

Passade på att slänga ner lite kläder och annat bra grejer, som skall med ner till Blekinge i morgon, körde även igång en maskin tvätt med Cyllis, när jag ändå passerade.

1 kommentar:

Stattinskan sa...

Amen? Du hade väl kunnat hinta om att du skulle tvätta idag ... jag har massor med otvättat och ingen tid så långt ögat når i tvättstugan ;-D