onsdag, november 23, 2011

Mörkrets härskare = JAG !

Nu låter ju det inte så farligt som ni kanske tycker att det låter. Men vad gäller ljus och just då Julljus, så är jag väl inte den bästa att fråga eller besöka i dessa tider som kommer. Jag har bara 1 ST adventsstake i mitt fönster, men den lyser upp tillräckligt tycker jag.

Varför nu detta (inte gilla) Julljus. Lite av det beror på att när jag växte upp, så var hela vårt hem (Bodde på bondgård på landet = riktig bonnajul), fullständigt belamrat med julpynt, julljus, julgran, lutfisk, doppigrytan och allt som Mamma tyckte skall höra julen till, så min uppväxt, kanske speciellt tonåren var ett enda stort trauma för mig. ( Har inte gått i terapi eller så, men ändå).

Nu tror ni jag inte gillar Jul, men det gör jag, vill med detta bara säga att HÄR hemma är det ingen julstämning, men firar ju alltid julen hos Pappa, (45 år har det blivit hittills) så jag får precis den dos Jul jag behöver.

MEN jag älskar att titta ut från mitt nästa Julfria hem och SE ALLA andra ljus och granar överallt.

Kanske en del nu som tycker jag är tråkig, men jag lovar jag är samma människa i allafall, Har ju inte varit med Benny någon jul innan, så skall bli trevligt och uppleva hans stak(e)ar och annat, han är duktig på mat, så det bli ju kanon.

Med detta mastodont inlägg stänger jag för idag och säger :

GODNATT !!

2 kommentarer:

Jonnie sa...

ja de ska bli spännande de här, tror att de ska va klart i januari :)

susanne sa...

Växte oxå upp på en bonngård. Med allt vad det innebär...Det var även mycket jul hos oss. Idag kan jag sakna när vi hade slaktat hemma. Det var alltid så mysigt när pappa grävde med sina STORA nävar i pöls, korvkake och korv smetarna. Då satt vi barn runt den stora baljan och tittade. Tycker det är synd att mina barn inte får se hur mat blir till ifrån grunden ( ändå gör jag mycket själv). Men som vuxen bestämmer man själv hur man skall fira sin jul;) Roligt att du tänker på din far. / Kram Suss