fredag, november 25, 2011

Se upp där nere

Nu skall jag bara göra Staples en tjänst och jobba 8 timmar, sedan far vi neråt i Sverige.

Julskyltning är inget jag brukar gå på, jo man var väl nere och trängdes på stan när Dotter L var liten.

Annat var det när jag var liten, i den lilla byn som låg närmast hemmet fanns 3 st affärer som hade satt upp lite julsaker i fönstret, som man gick och tittade på (Tänk, vi åkte 2,5 mil för detta, otroligt).

Den ena affären, en herrekipering hade en rätt stor tomte i fönstret, DEN var ju ett måste att stå och titta på, hur länge som helst. Sedan en kokt korv med papper blev det ju förstås, trots att det drog i Pappas stora bonna börs. Men en stor dag även för honom. Tiderna förändras.

På Söndags skall jag ju på Julskyltning i Karlshamn, kränga Julballonger, skall bli väldigt trevligt faktiskt. Man ser det på ett annat vis då, tror jag. Vi får väl se.

GODMORGON !!


2 kommentarer:

susanne sa...

Morgon!
Julskyltning förr var annorlunda för barn.. Vi hade ju inte mobiler, data, stor bilds TV ( svart vitt en lång tid, haha) Ungar av idag tror ju man levde på " stenåldern". Men jädrans vad skoj allt var DÅ man gjorde något..
Ha det så fint!
/ Kram Suss

farfar0hebbe sa...

Hej jag tycker det är skönt att slippa snön..Du får ha en givande skylthelg..Haé Bra.