måndag, december 19, 2011

Tänkte visa er beviset

Ni undrar ju vad jag svamlade om i morse, men jag tänkte visa er beviset, att jag (eller Benny) har fixat här hemma i helgen.
Med BILDER !!

Det blev brödbak, nu kanske denna "knodde" inte ser ut som ett bröd, men under ser ni bilden å att det faktiskt har varit bröd i ugnen.



Sedan gjordes det brunkål. med en massa orter och annat jox i. Ser ju inte så gott ut på denna bilden, men jag lovar det smakade kanon.
 (Fattar inte varför jag inte hade kameran framme när han stökade ner mitt kök).


Tyvärr så liknar det ju vilken kebabjox som helst, men det ÄR det inte.

Sedan den otroligt fina hemgjorda senapen, vilket var ett pillande att få till, fröna skulle ligga i blöt under natten och det räckte inte med 2 påsar, så 1 extra påse fick inhandlas på Söndagen, sedan röras och mixas och fixerier.


Var ju tvungen att smaka, så jag köpte 10 korvar och det blev bara 1 över, hajar inte varför just bara 1.


Brunkål och senap kommer att få följa med hem till Pappa på julafton, där jag skall käka lite mat innan jag drar vidare ner till Blekinge på julafton eftermiddag.

Så där har ni bevis på att det faktiskt har julats hemma i det Nydalska palatset detta år, vilket aldrig hänt tidigare.


1 kommentar:

Jonnie sa...

haha ja de snopparna va riktigt goda o fina :=) o du har bakat du me ser ja